Järn-Kebab-Promenad

Nu har jag fått första venofer injektionen (järn) Så blir jag förhoppningsvis piggare för varje vecka, ja nästan iaf :)
Jobbat idag, sen efter det var jag till apoteket och hämta ut järnet, första gången jag hämta ut det själv. Tidigare har jag fått det på sjukhuset, men nu blir det hos vårdcentralen.
Gick dit och träffade hon som ska hjälpa mig. Så trevlig hon var! Bra person.
Vi pratatde på och gjorde ordning allt... Det visa sig att det var en annan variant av "droppbehållare" (mellan slang och påse) vi satte igång det och testade lite. 30 min senare kom hon in i rummet igen, fråga hur det gick. Båda kolla då och sa samtidigt uj så sakta det går, max två cm hade gått in ... Sa det att dom ser bra mycket mindre ut dropparna, så vi läste os till att det var ungefär 2 gånger mindre. Så då öka vi på det hela. Gick bra och jag fortsatte läsa min nya nr av  coloplast assistans som kom i brevlådan i dag.
Kände det börja streta i armen och tittade till och ringde på klockan, kikade i nästa sekund på dropp påsen och uj så fort det hade gått, och i droppbehållaren droppa det inte längre utan var som en kran som bara rann. Jag sträckte mig och skulle stänga av tills hon kom och just då kom hon in i rummet.
Så var det bara ca två cm kvar av påsens innehåll. Kändes i huvudet. Vi sakta ner det hela och jag vilade medans det sita rann in.
Ingen fara ju, men blir ju lite snabbt :)
Sen blev det hem och gick över till grannen, Henrik. Vi skulle ha åkt och köpt vinterdäck åt mig. Men blev för sent, däckfirman han stänga. Så vi åkte och åt mat istället, så nu har jag testt kebabtallrik (efter operation) verkar gått bra så här långt, men märks i natt med =P
När vi kom hem till vår gata i stan ingen, så gick vi runt kvarteret, snällt av Henrik att snigla runt kvarteret med mig =)
Snart är jag läkt och då ska jag också promenera snabbt igen!!
Sen hade jag egentligen velat lägga mit och sova när jag kom hem vid sju. Men ne, var tvungen att tvätta. Blev en ljus och en mörk tvätt.
Planerat in en fika på lördag med vännerna Erika och Helena, ska bli kul!! Ska fika på God Smak i Hallsberg som är en inredningsbutik och fik. Jag har bott jobbar fortfarande och har vännner i hallsberg, men inte fikat där någon gång. Däremot varit inne och kollat sakerna, men fiket har jag inte tagit mig tid att testa så nu ska jag det. Minns att sist jag var och kolla tyckte jag det var dåligt utbud. Men kanse blivit bättre?! Märks på lördag vid halv ett =)
Ne nu ska jag sova!!
Natti på er!

Kommentarer
Postat av: Simon

En liten fundering bara, har du testat någon stomipåse från Ergonordic.se? Funderar på att testa en från dem.

2011-02-06 @ 00:00:09
URL: http://ergonordic.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0