Perfekt Polski!

Ja så säger chafförerna från Poland när dom kommer.
Jag frågar fall dom kan engelska, då får man till svar - Perfekt Polski!
Haha, förväntardom sig att jag ska prata Pokska med dom?! Ja vad säger man.
Träffar ju va 150 chaufförer på 8 timmar... från alla länder. Tänk om jag skulle kunna alla språk.
Då vore jag språkvetare eller liknande. 
Får väl försöka lära mig dom viktigaste fraserna. 
Men är ju faktist dom som jobbar i utlandet. Själklart ska jag kunna engelska och så. Men polska spanska italienska och sånt?! Nje, ligger nog inte på mig va. 
Blev full i skratt nu när den sista från polen idag kom (haft fyra redan) Alla har sag - Perfekt Polski. 
Tänk om jag skulle komma till dom och enbart säga - Perfekt Svenska.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0