Sovmorgon/Såromlägg/Påsbyte

Åh vad härligt, har längtat hela veckan, eller ne längtat är fel ord. Har varit så trött och utmattad denna vecka och haft ont. Så jag nästan tänkte va hemma. Men jag klara veckan!! Yeeyy! Så nu ska jag samla krafter och ork så man klarar en vecka till. Kanske låter dumt. Men så är det nu när jag försöker hänga med som vanligt men inte själv är som vanligt. Hoppas fortfarande att sårproverna inte visar någon ting så jag slipper ora miga massor. Försöker att inte oroa mig nu innan jag vet. För då blir det bara dubbel oro.
Nu är det inte länge kvar - Måndag får jag venofer, järndroppet. Ja låter säkert skit dumt detta också, men uj så jag längtar. För jag tror/hoppas/vet att ju mer jag komme få lagarat i kroppen destu mer kommer jag orka. Och jag efterlyser just nu ork!! Orken komm tillbaka!!
Envis som jag är så kör jag på som som jag vill. Hjärnan vill och orkar medans kroppen hasar efter.
Kämpa kämpa, det blir bättre. Men idag ska jag vila!! Soffan hela dagen - Ja för jag tror jag struntar i maskeraden som jag är bjuden på. Eric du vet jag vill! Men jag kommer inte palla det. Vill vill vill, träffa dig dinna vänner och allt. Men jag måste få ork så jag läker! Ligger hela tiden på gränsen mellan att stå eller falla.
Tur jag ditter på jobbet =P Så faller jag inte så hårt.
Idag sov jag till 10.30 vakna och kände gu va skönt (vakna vid fem då jag brukar gå upp och jag tänkte SOV det är lördag! Sen vakna jag vid åtta och kännde att det var konstigt att jag kunde ligga kvar i sängen, tänkte då igen SOV det är lördag. Sen vakna jag inte förens jag gick upp. Tänkte äta frukost på studds för jag var hungrig. Men ne, tänkte det var bäst att göra allt som jag skulle med dusch och påsbyte innan. Så inte kompisen vaknar till och sätter igång och ska va med på ett hörn =D
Det stora såret vid stomin gör så fruktansvärt ont. kanten mellan huden och såret är värst!! Men nu har jag lagt dom det odenkligt. Dess värre stack inte plattan ut utanför aquacel  kanten. Men jag ska ju byta varje dag nu så jag tror det kommer hålla eftersom jag ska vara hemma och jag har ju ringen också. Utan den skulle min tanke gång gå i hundratjugo. Den ger mig en tygg och lugnande känsla. Är super bar nu när jag har dom öppna såren kvar.
Påsen jag använder är coloplast sensura midi (har inte testat någon annan sen efter operationen förutom att jag bytt stolek från maxi till midi) Har massa andra jag vill testa sen. Men blir när såren är borta. En sak i taget, man får inte ha för brottom.
Hitta lite sår omlägg nu och ska fråga min stomiläkare på ondag när jag ska tll henne om det kan va bra och testa nytt. Har testat massor men detta kanske man ska testa skumförband från coloplast tänker lite på detta med att detta omlägg skyddar sårkanterna. Tror jag själv kan vara bra. Har ju börjat fått så furktansvärt ont i sårkanterna så  direkt när man rör sig ömmar det och gör ont. Jaja, nog om det.
Sen blev det frulle och nu har jag vattnat blommorna. Min orkide börjar komma bra mycket nu, snart blommar den säkert :) Jippiee. Tycker om orkider.
Sen har jag surfat runt och nu ska greja vidare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0