Spara & Slösa

Det är bra att vara ekonomisk. Men jag är dåligt på det. Mycket dålig. När det gäller pengar lever jag verkligen i nuet, dag för dag. 
Nu  när man varit sjukskriven och inte kommit igång med lönderna ännu så behöver man och borde man vara ekonomisk och spara. Samtidigt känner jag att jag är värd att göra sånt som får mig att känna mig bra. Nu när man ska hitta sig själv igen.
Finns ju två sidor av det. Men är svårt att få i hop både och när man inte har ett heltids sechema utan har deltid och jobbar upp.
Men nu sen jag började jobba den 16 oktober har jag faktiskt jobbat varje dag. idag iofs bara 5 timmar, men ändå =) Kammade in lite pengar idag med.
Skulle vilja ha en fastare inkomst så jag kan göra som jag vill, dvs. börja pensionspara. Spara till buffert. Samt ha ett skoj konto, med ett skojkonto menar jag att man kan spara undan lite pengar så man sedan kan göra saker för. Tex. resa eller unna sig något.
Om jag når upp till dessa mål uppnår jag nog snart efter detta även att få mina delmål som jag tror kan vara bra.
Så att inte livet bara rinner på som det ofta har en tendens till att göra.
Det medföljer nog då en en br vardag då man blir mer tacksam för det man har. Själklart är ja tacksam för det jag har nu med. Jag ska vara glad att ja har ett jobb överhuvdet taget.

Ne nu ska jag ta tag i min myskväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0