Vinterdäck

Ja då var dagen kommen, lillebror ska hjälpa mig med att byta däck. Nu när jag är en klenis =)
Skulle åka och hämta honom, men då starta inte bilen. Suck! Ringde Millan och Martin så dom kom och gav mig start hjälp. Jäkla baslåda, måste ta tag i at koppla om den där snart så den inte står och drar.
Sen var det dags att hämta lillebror, vidare åkte vi till mitt extraförråd och gick ner för att hämta däcken. Flytta på dom gamla sommar däcken och tog första vinterdäcket för att ta upp det, då säger lillebror:
-Det är här det inte mycket luft i!
-Ne just fasen. Svarar jag
Mins då att jag fick punka på väg till ett möte på jobbet. Chefen kom och hämta mig och sen körde han tillbaka mig. Åkte med reservdäcket ett tag (har riktigt däck som extra däck inget sånt litet) Hade beställt nya sommar däck med fälg från bythjul men dom hade ännu inte kommit. Så tog och satte på mina gamla sommar däck tills dom kom. Ja, sen dess har man bara åkt runt på dom nya och varit glad. Men i dag kom minnet ikapp en.
Så nu blir det att hitta vinterdäck lite snabbt så där innan det blir halt.
Tusan, jag som verkligen inte är rik - Speciellt inte sen fläktmotorbytet. Bilen äter mina pengar! Inte mycket fickpengar till sthlm resan =( Jag som har bokat så jag ska gå på stan lite på fredagen innan man ska ta sig dit vi ska sova. Får väl fönster shoppa istället.
Så lillebror och jag åkte hem till mor och far igen där lagades det mat och skulle  bli efterrätt. Storebror Emma Cornelia och Solwig var med också. Blev en trevlig söndag! Men jag fick hejda mamma att hälla i majsen i lasangen :)
Sen när vi åkte så hjälpte lillebror mig att koppla ur paslådan, är inte så smidig nu när jag har ont så han fick klättra i bilen. Så nu har jag inget bra ljud i bilen längre. Känns så dumt att lyssna på musik i bilen när man är van med bra ljud nu skrålar det ju bara (gör det iofs med basen med men skrålar på ett bättre sätt =P )
Väl hemma igen... nu blir det slapp söndag i soffan sen sova tidigt.
Veckan består av
Måndag: Jobba 6-14 Vårdcentral Venoferdropp 15:30
Tisdag: Jobba 6-14 Försöka hinna med att fixa/trolla fram vinterdäck och byta till dom.
Onsdag: Jobba 6-14 Stomiläkaren 15:00
Torsdag: Ledig men ta jobbar ändå, tar ut en facklig dag om det inte blir något annat pass. Kuratorn 15.00
Fredag: Jobba 7-16:30 och sen är det helg igen =)
Trevlig söndag på er!!
Kram



Kommentarer
Postat av: pelle

Skönast med att bli student var att sälja bilen och slippa se den. En mer pengaätande skitsak får man leta efter.

2008-11-02 @ 22:46:55
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Nilla

Pelle

Du har så rätt =)

Synd bara att man gillar bilar. Men man har tusan inte råd att ha en rolig bil.

Var utan bil när jag bodde i stan, funka bra tills jag börja jobba mina konstiga tider utanför stan igen.

2008-11-02 @ 22:50:55
URL: http://nillano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0