Hej hopp

Imorgon är det en månad sen jag opererade mig. Ska till stomi läkaren idag.
Har betalat ännu mer räknngar idag, skönt att bli av med lite.
Jag längtar tills efter läkaren, då ska jag åka till bror Emma och Cornelia =) Och min bil!! bil bil bil, har saknat min bil!! Hoppas det går bra att köra så jag kan ta hem den och åka och köpa byxor imorgon.
Solen skiner =)
Kram o hej!



Hej igen, nu är klockan snart nio, Oj vilken dag jag har haft =)
Mor kom hit och vi fika sen åkte vi till läkaren, vidare till marieberg och åt mat. Rödspetta, mumms.
Gick till bik bok, efter att jag fått tips om ett par låga jeans där. och hitta ett par som jag tror kan bli bra. Så nu har jag iaf ett par byxor =)



Var inne och kolla lite på H&M också, men hitta inget där, eller jo en halsduk... Det är rätt bra nu när man är lite svullen fortfarande, eller svullen är nog fel ord men är ju inte så tränad så magen står ut lite musklerna måste få fäste.




Åkte vidare till Bror Emma och Cornelia, köpte med kanel bullar =) Och oj så söt hon är! Sen testa jag o köra bil och gick super, fasen lättare att köra bil än att sätta på sig strumpor haha. Lite segt att böja sig framåt fortfarande.
Så jag brummade hem med min bil och kände mig super nöjd då jag saknat min bil och att lyssna på musik i den. Imorgon blir det att åka till apoteket och beställa hjälpmedelskortet.
Min stomiläkare sa föresten att SenSura Flex 2 delsbandage sluten (runda påsen som är med i senaste nr av coloplast) inte är för ilostomi opererade. Tycker jag låter konstigt. Någon av er andra som vet om man kan ha slutna påsar när man har ilostomi. Hon tyckte att det skulle gå åt många påsar om dagen förstå vad det kostar sa hon. Men va tusan det är ju min livskvalitet också. Är ju 25 och singel.
Nu blir det att lappa lite och sedan se i ditt ansikte på kanal5 =)
Hoppas ni haft en  bra dag!
Kram Nilla


Kommentarer
Postat av: Alexandra P

Hej!! Jag ser att du hittade ett par jeans! Dem e samma modell som jag köpte fast mina va ljusare o hade trasiga sömmar på knäna...jag lovar att jag bor i dem jeansen nu hahaha...så jag skickar inte över några bilder då eftersom du ändå hittade dem!

Visst e d häftigt att köra bil första gången? D e då jag känner mig som mest normal faktiskt!!

Jag läste det du skrev om bandagen o jag har ju sluten påse men jag vet inte om jag har ilostomi eller inte..hehe det kanske låter konstigt att jag inte vet men jag blev sjuk på mallis o dem berättade inte vilken slags stomi jag hade fått, o nu för nån vecka sen fick min läkare här hemma min journal översatt till svenska men jag har glömt o fråga vad han kom fram till i den frågan....det bästa me mina påsar är att jag har fått utskriva "minipåsat" så dom syns knappt längre...Dom heter Dansac nova 2 mini...

ha en bra kväll!!Kram/Alexandra

2008-09-29 @ 21:42:40
URL: http://trainsandthecity.blogg.se/
Postat av: sussi

hej! jag har vart väldigt dålig på att svara på¨dina inlägg sen ett tag tillbaka men nu kommer det iallafall.

Innan såret hade läkt så gjorde jag väl inget speciellt. jag hade iallafall inga åtsittande kläder över ärret då jag tyckte att det skavde. Jag blev tillsagd av min läkare att ta bort bandaget över ärret så fort som möjligt. Vet inte vad de har sagt till dig men jag skulle nog råda dig till att ha det tejpat så Länge som möjligt. Där som jag hade tejp är ärret Jättefint. Dock inte där jag tog bort det så tidigt som möjligt som jag hade blivit tillsagd.

Om man gör en reservoar(en säck av tunntarmen) så finns det stor risk att det skadas ganska mycket eftersom de gräver så långt ner, vilket kan påverka fertiliteten. Alltså så finns det risk att man aldrig kan få barn. Så en sån operation blev jag rekomenderad att göra om många år när jag skaffat de barn jag vill ha!

Hur går det för dig nu då ? blivit bättre kompis med stomin? Kram

2008-09-29 @ 21:50:02
URL: http://susanner.blogg.se/
Postat av: sussi

Nej, att ha sluten påse skulle aldrig fungera. Det skulle verkligen gå dig på nerverna tror jag. För då måste du ju byta påse typ 5 gånger om dagen, om inte mer, istället för att bara tömma den. Jag använder endelsbandage med tömmningsgrej. Och jag är supernöjd. Det kommer ju nåt i den så ofta så att ha nåt slutet tror jag inte är så bra....

ha de bra!

2008-09-29 @ 21:52:55
URL: http://susanner.blogg.se/
Postat av: Alexandra P

Hello!!!Nu har jag lagt ut bilderna på min blogg...både jeansen och kjolarna och sen var jag modig o la ut dem bandagen jag använder, jo jag förstår vad du menar nu, jag har ju tjocktarmen upplagd och det är ju inte samma sak som du har...synd att du inte kan ha slutna påsar, dem känns ju så mycket fräschare!!Kram på dej så länge

2008-09-30 @ 13:36:17
URL: http://trainsandthecity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0